Home / page 19

Media Wire

Sudan media behaviour note on British

BBC Monitoring Since Sudanese authorities arrested British school teacher Gillian Gibbons on Sunday 25 November and charged her with insulting Islam and inciting hatred, no mention of the case has been made on both state radio and television. Privately-owned Sudanese press, has however, carried reactions and factual reports on the …

Read More »

Palestinian security denies attacks on journalists in West Bank

BBC Monitoring Text of report in English by independent, non-governmental Palestinian Ma'an News Agency website Bethlehem, 28 November: Palestinian security services said on Wednesday that Hizb Ut-Tahrir were responsible for the confrontations which erupted in Palestinian cities across the West Bank on Tuesday during anti-Annapolis rallies. The security services said …

Read More »

Pakistan: Geo TV plans to move out of Dubai

BBC Monitoring Text of report in English by Dubai newspaper Gulf News website on 25 November Pakistan's most popular private satellite channel Geo Television Network is to move its base from Dubai to Hong Kong, Gulf News has learnt. "We are making arrangements to air the transmission from Hong Kong …

Read More »

Gunmen hold Palestinian reporter in bid to publish

BBC Monitoring Text of report in English by independent, non-governmental Palestinian Ma'an News Agency website [Report by Editor in Chief Nasir al-Lahham: "Masked Gunmen Abduct Ma'an Journalist" - Ma'an headline] Bethlehem, 25 Nov (Ma'an) - Ma'an journalist Hafith Asakra was kidnapped on Saturday evening [24 November] by five masked gunmen …

Read More »

Newly-elected Egyptian Journalists syndicate sees

BBC Monitoring Text of unattributed report headlined "Severe disagreements over the formation of the committee of Journalists Syndicate's office", published by Egyptian opposition Wafd Party daily newspaper Al-Wafd on 22 November Consultations over the formation of the of the committee of Journalists Syndicate's office have witnessed a severe crisis due …

Read More »

Article

MideastWire Salman Al-Dawsari of Asharq Al-Awsat, an independent Saudi owned newspaper, wrote on November 23: "Less than a week after it took a decision to shut down to Pakistani satellite channels, the authorities in the Emirate of Dubai allowed the ARY channel to resume broadcasting while it affirmed that the …

Read More »