Home / Entitypage 2

entity

Salama Ahmed Salama

Salama Ahmed Salama (1932 – 11 July 2012) was an eminent and well-respected Egyptian journalist, editor and author. He served as the vice chief editor for Al-Ahram newspapers for 22 years. and was editor-in-chief of Al-Shourouk newspaper and the political magazine Points of View. Salama also wrote a number of …

Read More »

Al-Ahram Weekly

Al-Ahram Weekly is an Egyptian English-language weekly broadsheet printed by the Al-Ahram Publishing House in Cairo, Egypt. It was established in 1991 by the Al-Ahram newspaper, which also runs a French-language weekly version, Al-Ahram Hebdo. Gamal Nkrumah is the international affairs editor.

Read More »

Future Television

Future Television a television station broadcasting from Lebanon. It was founded in 1993 by Rafik Hariri, a former Prime Minister of Lebanon. Future TV is also available via satellite in Europe, the United States, Canada, and Australia. Politically, the channel supports the views of the Future Movement. The channel has …

Read More »

Electronic program guide

Electronic program guides (EPGs) and interactive program guides provide users of television, radio, and other media applications with continuously updated menus displaying broadcast programming or scheduling information for current and upcoming programming. Some guides such as ITV also feature backward scrolling to promote their catch up content.

Read More »

Center for Contemporary Arab Studies

The Center for Contemporary Arab Studies at Georgetown University in Washington, D.C. , United States is a notable academic center "distinguished by its emphasis on study of the contemporary Arab world and its rigorous Arabic language training. " Part of the Edmund A. Walsh School of Foreign Service, CCAS was …

Read More »

ERTU

The Egyptian Radio and Television Union (ERTU), Arabic: اتحاد الاذاعة و التليفزيون المصري‎ Ittihād al-Idhā‘ah wal-Tilīfizyūn al-Miṣrī), formerly the Arab Radio and Television Union, is the public broadcaster of Egypt, operated by the Egyptian government. It is a member of the European Broadcasting Union.

Read More »

Canal+

Canal+ ( ; meaning "Channel Plus/More" in French) is a French premium pay television channel launched in 1984. It is 100% owned by the Canal+ Group, which in turn is owned by Vivendi SA. The channel broadcasts several kinds of programming, mostly encrypted. The un-encrypted programmes can be viewed free of …

Read More »

Pan-Arabism

Pan-Arabism is an ideology espousing the unification – or, sometimes, close cooperation and solidarity against perceived enemies of the Arabs – of the countries of the Arab world, from the Atlantic Ocean to the Arabian Sea. It is closely connected to Arab nationalism, which asserts that the Arabs constitute a …

Read More »

Al Jazeera

Al Jazeera, also known as Aljazeera and JSC (Jazeera Satellite Channel), is a broadcaster owned by the privately held Al Jazeera Media Network and headquartered in Doha, Qatar. Initially launched as an Arabic news and current affairs satellite TV channel, Al Jazeera has since expanded into a network with several …

Read More »

Arab nationalism

Arab nationalism is a nationalist ideology celebrating the glories of Arab civilization, the language and literature of the Arabs, calling for rejuvenation and political union in the Arab world. Its central premise is that the peoples of the Arab World, from the Atlantic Ocean to the Arabian Sea, constitute one …

Read More »